Valentijn, vrachtwagens en valium

16 02 2008

Afgelopen donderdag was het weer zover, de dag dat de hele wereld in het teken van de liefde staat.
Wat ik niet wist, is dat gemotoriseerde voertuigen óók aan valentijnsdag doen. Vlakbij de beruchte Coentunnel op de A10 was een vrachtwagen verliefd geworden op onze Renault Twingo en had hij besloten dat hij haar wel een kusje wilde geven. Aldus geschiedde…

De vrachtwagen had zich echter niet gerealiseerd dat Twingo’s veel kleiner zijn en dus ook voorzichtiger behandeld moeten worden. Het kusje kwam dus nogal hard aan. De Twingo en Raymond vonden dat natuurlijk niet zo leuk, maar op het eerste gezicht was er geen schade. Ze waren alleen geschrokken. Na een korte date op de vluchtstrook besloten de vrachtwagen en de Twingo dat het niks zou worden en gingen ze ieder hun eigen weg. Raymond bracht de Twingo naar haar dagverblijf (de parkeergarage dus) en ging gewoon aan het werk.

We besloten dat de Twingo toch maar naar de garage moest, want ook al zie je niks, er kan toch altijd iets beschadigd zijn.
’s Avonds belde Raymond op, de klap was toch harder aangekomen dan verwacht en hij voelde zich helemaal niet lekker. Omdat hij toch zo’n 60 km van huis was en zich niet goed genoeg voelde om dat eind te rijden, besloot ik dat ik hem dan maar ging ophalen. Dus ik vertrok naar het station en ging met de trein naar Hoofddorp. Daar stond hij al op me te wachten, dus we konden meteen door naar huis. (natuurlijk nadat ik ook de Twingo even had bekeken)

Ondertussen had Raymond een afspraak gemaakt bij de huisartsenpost, hij vertrouwde het toch niet helemaal. Thuis even snel iets drinken, daarna snel door naar de huisarts. Hij had inmiddels ook flink pijn in zijn rug gekregen en aangezien hij ooit een hernia heeft gehad, blijft zijn rug altijd een zwakke(re) plek. De huisarts onderzocht hem en zei dat zijn spieren een optater hadden gehad. Waarschijnlijk was zijn rug wel oke, maar hij moest het wel in de gaten houden.
De huisarts schreef valium voor, zodat de spieren goed konden ontspannen en hij moest zijn rug ook warm houden. (“Hebben jullie thuis iets warms, een lekkere kruik ofzo?”….”Veel beter nog, een waterbed, dat is een gigantische kruik”…”Ah, dat is helemaal geweldig!”)

Inmiddels gaat het met Raymond weer iets beter, hij heeft nog wel last van zijn rug, maar hij is niet meer zo beroerd als donderdag.
Vanmorgen is ook de Twingo even nagekeken door de automonteur, en dat was minder goed nieuws…het blijkt dat de achterkant (daar kreeg hij het kusje) toch wat scheef is gaan staan en de bumper is een beetje verbogen. Alles bij elkaar teveel schade om ‘even’ te repareren, dus daar moet een schade-expert bij komen. Gelukkig kunnen we er wel gewoon in blijven rijden tot alles gemaakt is.

Het was dus een redelijk spannende valentijnsdag voor ons, alleen niet op de manier zoals het bedoeld is, helaas. Maar ach, bij ons gaat nooit iets ‘zoals het hoort’, zelfs valentijnsdag dus niet! 😉


Acties

Information

2 responses

17 02 2008
Juan

Wat een leuk verhaal ondanks de miserie en rugpijn en schade!

Ik geef er een boel VOC duiten voor, misschien zelfs wel DE GROTE PRIJS.

Ik had zelf weer es 0 kaarten en alle online contacten, daar word ik alleen maar moe(deloos) van.

Ik zag wel bij de Halfords twee zeer betaalbare en uiterst fraaie RENAULT fietsen, waarbij de gele met 21 versnellingen wel uiterst fraai eruit ziet voor 239 eurootjes.

Kan ik ten langen leste toch zeggen: ik rijd nu een RENAULT!! Wat jij?

11 08 2014
Johna344

Thanks again for the blog post.Thanks Again. Cool. efacedebegdb

Plaats een reactie